Friday, March 13, 2009

ليلة من ليالي

ليلة من ليالي


الليلة
كنت وحدي
لا بل لم أكن وحدي
..كنت في بيتنا المعتاد..
لكني أشعر أني وحدي
أبدو هـــادئ
أو ربما شـــارد
او ربما حزين
أو ربما حيران
؟!
لا أضحك
عقلي منشغل بالتفكيـر
حاولت أن أوقف سيل الأفكار المؤلمة
فشلت
حاولت أن أبدو طبيعي ولكن فشلت
أيضا
...
ما بى لا أدرى
سألت نفسى ما بك
؟
وماذا ترى بي
؟
بابتسامة مغتصبة أرد
...لا شـــيئ...
...
فذهبت إلى غرفتى كعادتى
لعلي أستطيع أن أنفس عن قلقي وحزني ولكن
لا أدرى ماذا أفعل إلا أننى ازداد صمتا
بل وزياده تدمع عيناى
...
لا أدري
إلى متى هذا الصمت؟
أتعبني وأرهقني
حاولت الكتابة لعل أفكاري تنفد
بقيت عاجزا ماذا أكتب
وعجزت عن البوح بما فى داخلى
الا أننى وجدت كلمات هذه الاغنيه مع التعديل
تعبر عما فى داخلى
...
أيام مش عارف راحت فين
وبتروح فين
أحلام وأماني
بتضيع منى غصبن عنى
...
اه من الدنيا نستني أنا مين
أيام بتضيع منى
وأحلام بتبعد عنى
وأوهام بتأيدنى
...
أنا ليه دايما خايف
أنا فين ليه مش عارف
و ازاي ابقى أنا شايف
الفرح قصادي و ليه ما يجيش
....

2 comments:

perlina said...

اولا : مبروووووك على الاستايل الجديد
ده احلى علشان لونه اسود
:D:D

تانيا : الحاله العجيبه دى .. تقريبا انا و هى بقينا واحد ... يلا الحمد لله

هو انت علشان خليت الاستايل بلاك تخلى البوست حزين !!!

تسلم ايدك يا أسامه ..

Ouusama said...

perla...
merciii., allah ebarek fiky
aiwa tab3n 3ashan ana ba7b alblack :D:D

and too...el7
...
l2 7'ales mesh sabb da
..
menwara alblog ya perla